02-February
Storing GeodanMaps: woensdag 2 februari 2022 – opgelost

Wanneer
Woensdag 2 feburari 2022 afwisselend tussen 8:22 – 10:21

Wat
Storing alle generieke GeodanMaps-diensten.

Waarom
Er werden diverse uitzonderlijke batchprocessen gedraaid waarbij GeodanMaps-diensten werden bevraagd.

Gevolgen
Door deze DDOS-achtige batchprocessen kon onze gateway andere verzoeken niet meer verwerken waardoor alle GeodanMaps-diensten tijdelijk onbereikbaar waren. Deze batchprocessen zijn inmiddels onmogelijk gemaakt waardoor de gateway weer is hersteld.

Duur van de hinder
2 uur (met tussenpozen).

14-December
Update over Log4j: alles is in orde

Gisteren waren er berichten in het nieuws over de kwetsbaarheid in de Apache Log4j tooling. Hierbij geven we graag een update over de stand van zaken.

Geodan heeft uitgebreid onderzoek gedaan bij onze generieke en klantspecifieke diensten en applicaties en het is gebleken dat geen enkele dienst of applicatie is getroffen. Uit onze analyses blijkt dat de data van onze klanten in het algemeen en persoonsgegevens in het bijzonder niet in gevaar zijn geweest.

We blijven berichtgeving over toekomstige potentiële veiligheids- of andere risico’s nauwlettend in de gaten houden en zullen daar altijd met de hoogste prioriteit op acteren. Op die manier blijven wij de kwaliteit zoals u die van ons gewend bent garanderen.

Mocht u nog vragen hebben over dit voorval of over andere zaken, horen we dat uiteraard graag. Stuurt u dan een e-mail naar helpdesk@geodan.nl. Onze Servicedesk helpt u graag.