22-February
Geoadmin: helpdeskmeldingen en beschikbaarheidspercentage bekijken

Er is vandaag een nieuwe versie van de GeodanMaps Geoadmin uitgerold (https://services.geodan.nl/geoadmin). De Geoadmin is de beheertool van GeodanMaps waar u onder andere uw viewers beheert en het gebruikersbeheer van uw organisatie doet. In deze nieuwe versie kunt u als Beheerder de helpdeskmeldingen van uw organisatie bekijken en inzien wat het beschikbaarheidspercentage is van de diensten die u afneemt van GeodanMaps.

Status-pagina

Deze twee nieuwe toevoegingen zijn beschikbaar via de nieuwe ‘Status’-pagina. Deze vindt u naast de pagina ‘Gebruikers’, zodra u de geavanceerde instellingen heeft aangezet. Op deze pagina vindt u eerst de helpdeskmeldingen en daaronder het beschikbaarheidspercentage.

Helpdeskmeldingen

In het helpdeskmeldingenoverzicht vindt u alle helpdeskmeldingen vanaf 1-1-2020 die door u, uw collega’s of andere personen die werken namens uw organisatie zijn ingediend via helpdesk@geodan.nl. U ziet de volgende kolommen:

* Nummer: het unieke referentienummer zoals geadministreerd bij Geodan.

* Onderwerp: het onderwerp zoals dat in de oorspronkelijke e-mail stond of de door Geodan aangepaste versie hiervan.

* Melder: de voor- en achternaam van degene die de e-mail heeft verstuurd of de persoon waarop het helpdeskticket is overgezet.

* Aangemaakt: de datum waarop de oorspronkelijke e-mail verstuurd is.

* Afgehandeld: de datum waarop het ticket is afgehandeld door Geodan.

* Status: de status van het ticket:

– Nieuw: het ticket is nog niet toegekend aan een medewerker van de Geodan Servicedesk.

– In Behandeling: een Servicedeskmedewerker heeft uw ticket opgepakt.

– In Behandeling intern: een Servicedeskmedewerker heeft uw ticket doorgestuurd naar het juiste team binnen Geodan.

– Wacht op klant: er is een reactie verstuurd door een Servicedeskmedewerker naar de Melder en naar eventuele andere volgers van het ticket.

– Afgehandeld: uw ticket is afgesloten door de Servicedesk; de Melder heeft hier een automatische e-mail van gehad.

Afgehandeld als wens: het verzoek van de Melder is als nieuwe wens (‘request for change’) op de Backlog van de juiste Product Owner gezet. De Servicedesk informeert de Melder indien de gewenste functionaliteit beschikbaar is gemaakt.

Wanneer u om wat voor reden dan ook niet wil dat uw helpdesk-melding zichtbaar wordt voor andere beheerders van uw organisatie, vermeld dit dan direct in uw mail aan helpdesk@geodan.nl.

Beschikbaarheidspercentage

Onder de helpdesktickets vindt u een sectie waarin het beschikbaarheidspercentage wordt getoond van de GeodanMaps-diensten. Dit zijn de generieke diensten (denk aan Map Services, Geosearch, Routing) en specifieke diensten (diensten die alleen door uw organisatie gebruikt worden). U ziet daarnaast de periode waarover het percentage is berekend. Bijvoorbeeld: ‘2021’ wil zeggen vanaf 1-1-2021 00:00 (Nederlandse tijd). Tot slot ziet u het aantal diensten dat meegenomen is in de berekening.

We wensen u veel plezier met deze nieuwe versie van de Geoadmin!